Vecka 10 (9+0)

Ny vecka! Jag tycker att det både går fort och sakta. 😊

Vi var till BM förra veckan på hälsosamtal. Kändes skönt att mannen var med den här gången, tror att han också tyckte det. Att vi faktiskt går igenom det här tillsammans. 💕 Vi frågade om UL i vecka 12 och KUB är väldigt restriktiv i vårt landsting om man inte är 35 vid tillfället man blev gravid. Men hon skulle ringa och prata med gyn om vi kunde få ett vanligt UL via dom pga vår oro och sånt. Annars ringer vi till en privat klinik och bokar in ett, för vi ska göra ett har vi bestämt. 😊

Igår vad jag och lämnade blodprov för att kolla upp min ämnesomsättning, äter medicin sen sex år tillbaka för den. När man är gravid måste man kolla upp TSH oftare för man måste sannolikt höja dosen. Läkaren ringde upp idag och mina värden var normala för den här tidpunkten så jag ska lämna nytt prov om två veckor så får vi se då. 😊

Förstoppad har jag hunnit blivit också tyvärr.. 😔 Hållt på i ungefär två veckor tror jag. Inte roligt! Så jag har tagit Microlax vid två tillfällen för att få nån ordning på det hela, och så har jag provat Lactulose utan nån större påverkan. Jag bad läkaren skriva ut nåt laxerande vilket hon gjorde, men det var receptfritt så jag kan köpa det själv sen! Man kan kombinera Lactulose och dom nya dropparna för att då effekt så jag provade den kombinationen ikväll så får vi se imorgon.

Annars mår jag hyfsat bra, lite illamående från lunch och framåt. Igår var riktigt jobbigt.. Men idag har det knappt varit nånting! 👍🏼
Graviditeten, Tankar | |
#1 - - Malin :

<3

#2 - - norralivet.blogg.se:

Skönt att det känns som att tiden går lite fort ändå, så ni kan få komma förbi den magiska gränsen. Hoppas att det löser sig med magen och att illamåendet blir mildare. Är så glad för er skull och hoppas att ni får ett UL där allt ser bra ut! ❤

Upp