IVF.

Har varit frånvarande ett tag, men har behövt samla ihop mig och påbörja läkning.

Det är lite mer än en vecka sen jag opererades. Fysiskt läker jag bra men psykiskt går det upp och ner. Men det får ta den tid det tar, jag måste tillåta mig att vara ledsen när jag känner det och inte hålla nåt inne. Massor med tankar som snurrar stundtals.

Vi funderade på hur länge vi skulle vänta innan vi skulle dra igång processen med IVF, först var vi inne på att vänta ett tag. Känna in hur allt känns och inte kasta oss in i nåt. Men ju mer jag tänkte desto mer kom jag fram till att varför vänta? Vi vill så gärna ha barn och vi har förhoppningsvis mer att vinna än att förlora.

Så jag har pratat med fertilitetsmottagningen och sa att vi ville köra igång. Nu inväntar vi remiss till provtagning och sen när dom provsvaren har kommit hör dom av sig till oss så får vi boka in en tid för mer info och hur vi ska lägga upp allt antar jag. Vårt landsting har avtal med Carl von Linné-kliniken men allt förberedande sköts via hemsjukhuset vad jag har förstått.

Så nu har vi tagit plats på IVF-karusellen och hoppas på det bästa.



Tankar, Utredning | IVF, PCOS, infertilitet, ofrivillig barnlöshet, ofrivilligt barnlös | |
#1 - - Milli:

Det är en bra klinik. Jag gick där och de är hur snälla som helst. När jag vill ha fler barn så ska jag ta kontakt igen. Är supernöjda med dem.

#2 - - Denise:

Jag håller tummarna för er! Kram

#3 - - norralivet.blogg.se:

Jag ska hålla tummarna för er! Kram

#4 - - Hanna:

håller med tummarna för er! !

Upp