Nytt jobb!

Den stora nyheten är att jag sa upp mig från jobbet igår! 😱 Jag har jobbat där i snart fyra år och det finns inget mer för mig där.

Anledningen till varför jag sa upp mig var för att jag fick ett erbjudande jag inte kunde tacka nej till. Sån otrolig möjlighet till utveckling och dessutom är det heltid! Jag har gått på deltid innan.

Det hela började i fredags då jag var på intervju för en tjänst jag kunde tänka mig. Skulle vara lite roligt liksom. 😊 I måndags ringde kontaktpersonen och sa att han inte kunde sluta tänka på mig och min bakgrund. Han kom på att det fanns en annan slags tjänst på ungefär samma ställe och att jag skulle passa bättre där! Jag blev helt paff och glad på samma gång. Jag skulle få fundera till dagen efter, alltså igår. Egentligen var det inget att fundera över men kändes ändå skönt.

Igår när han ringde så tackade jag ja på en gång! Trots att det bara är garanterat till juni så var det inget att tänka på, det är bara att köra. Måste våga satsa lite här i livet tänkte jag. 😊 Och blir jag färdig med min utbildning under tiden så har jag nästintill garanterat en fortsatt framtid där!

Så igår sa jag alltså upp mig, sån sjuk känsla. Allt hände så fort, precis som när vi köpte huset. Så det måste ju vara ett gott tecken för det har vi inte ångrat en enda sekund. 😉

Självklart är jag livrädd samtidigt som jag är glad och tacksam för den här möjligheten. Skräckblandad förtjusning! 😄
Allmänt, Tankar | |
#1 - - norralivet.blogg.se:

Åh så himla kul! Stort, stort grattis! :D

#2 - - Denise :

Åh stort grattis till nya utmaningar! ❤️

Upp