Frågestund!

Jag blev inspirerad av en annan blogg att prova det här med frågestund. Jag har ändå runt 40-50 läsare per dag så nån kanske har en fråga eller två. 😊

Så kom igen, släng iväg era frågor så svarar jag på dom i ett annat inlägg under nästa vecka! 👍🏼



Allmänt | |
#1 - - Denise:

Kul med frågestund!
Hur öppna har ni varit med den ofrivilliga barnlösheten runt familj och vänner?
Vad har ni för tankar kring IVF, visst står ni i kö för det?
Hur har ni upplevt vårdens insats?

Många kramar 💕

#2 - - Johanna:

Jag och min sambo har försökt i snart 1,5 år och visst börjar man bli orolig. Under resans gång så har jag fått höra från olika håll att jag blir gravid när jag slutar tänka på det, och lägger fokus på något annat. Vet inte riktigt om jag ska tro på det. Vissa månader har vi inte haft tankarna på det alls men ändå inte lyckats. Vad tror du? Sitter det i huvudet att man inte lyckas?

#3 - - Anonym:

Med risk för att detta kanske är lite för personligt förstår jag om du inte vill svara.
Vi har lite tappat lusten för sex på grund utav att de inte "tar sig". Hur har ni det gällande de och har du några tips?
Har ni fått några specifika tips från vården för att öka chanserna?

#4 - - Anonym:

Har du lagt om kosten på något sätt som kan gynna att bli gravid? Jag själv har forskat om lchf nu i 19 månader och efter att ha läst otroligt många och stora studier kommit fram till att de borde vara de som gynnar kroppen mest på alla sätt och vis och speciellt om man har svårt att bli gravid, de står mycket om detta på kostdoktorn.se jag försöker även få igång min egen menscykel som varit knasig ända sedan jag fick mens första gången vid 16 års ålder, idag är jag 24 och de gör jag med hjälp av något som heter munkpeppar, har du hört talats om det? Jag har tack vare den haft mens 4 ggr i år vilket är stort framsteg för mig då jag annars har de 1 gång om året Max förutom om jag äter p-piller men då är den ändå konstgjord så p-piller har jag slutat med för ca 2 år sedan!

Upp