Dumt eller okej?

Såklart var det mensen som kom på riktigt. Jävla skit! 💔

Ringde till mottagningen i fredags och pratade med sköterskan, då hade hon pratat med en läkare (vars namn jag aldrig hört tidigare, alltså ytterligare en) som då hade tittat på min journal och sagt att Letrozole inte verkar vara det optimala för mig då blåsorna inte är så stora som dom vill när jag varit in på VUL. Den läkaren tyckte att jag skulle prova låghormon-injektioner ist! För att få en extra skjuts med hormoner.

Liksom! Varför har ingen annan läkare som jag haft reagerat på det och föreslagit den varianten ist?! Det hade dom väl kunnat prova på mig för typ tre omgångar sen.. Gaah! 😡

Jag kunde iaf få börja med sprutor denna cykel, men jag avstod.. Det kom så snabbt inpå och jag ville även undvika att börja mitt nya jobb med att krångla och vara ledig nån timme på morgonen här och var första och andra veckan, för jag antar att det kanske krävs lite mer koll med sprutor än med Letrozole? Iaf, jag frågade om jag kunde ta Letrozole denna cykel utan att åka in på VUL för det har ju aldrig varit nå extraordinärt konstigt när jag väl varit in. Det var helt okej sa sköterskan! Så kör vi på sprutor nästa cykel, om det nu inte helt magiskt skulle bli en graviditet av denna omgång.

Nu ska jag berätta hur jag och mannen bestämde oss för att göra.. Kanske är dumt men det är värt att testa tyckte vi! Utan läkares godkännande så tog jag tre tabletter Letrozole på dag 2 och 4 och två stycken på dag 1, 3 och 5 ist för två stycken alla fem dagar. Hoppas att det inte straffar sig i nån konstig biverkning bara!

Nu är det bara att invänta nästa vecka och börja med ÄL-test och sen köra på med det sedvanliga tvångssexet.
Tankar, Utredning | |
#1 - - Johanna:

Förstår din irritation, så typiskt. Kämpa på!! :) <3

#2 - - norralivet.blogg.se:

Skickar en varm kram! ❤

#3 - - batmanbebis:

Modigt:)
Jag är en sån som gör exakt som läkarna säger, jag vågar inte annat och inte att exprementera med läkemedel, men hoppas det funkar:)

#4 - - batmanbebis:

Hur stora har dina blåsor varit när du varit på VUL?
Låter ju jätte konstigt om dom inte reagerat över att dom inte växt?
Iof kanske det är därför du tar dubbelkur? För jag tar ju bara en tablett om dagen?

Sen en till sak...min läkare säger att jag absolut inte får börja med letrozole utan att gjort ett VUL innan..Jag blev ju nekad att börja en kur engång för att en såkallad "äggsäck" fanns kvar?

Upp