Sjätte, och sista omgången.

Det var nära att jag inte kunde påbörja den sjätte och sista omgången idag. Igår var jag så arg, besviken och irriterad så jag grät! Varför? Jo, när jag var på VUL sist så frågade jag specifikt om dom hade öppet under sommaren om det skulle bli en till omgång och läkaren svarade att det hade dom för mindre saker såsom VUL. Bra tänkte jag! Men igår skulle jag ringa till mottagningen och boka in ett nytt VUL men vad kommer jag till? Jo ett meddelande att dom har sommarstängt 19 juni till 3 augusti! Dock skulle man ringa till GYN om man hade blivit gravid via IVF-behandling om man ville boka in ultraljud. Därav min frustration och tårar!

Jag tänkte att jag ringer också till GYN bara för att höra. Sagt och gjort. Ringde på morgonen men fick inte en uppringningstid förrän dagen efter på förmiddagen! Vilken jäkla tur att jag inte skulle ha påbörjat behandlingen igår..

Iaf, i förmiddags ringde dom upp och jag förklarade läget. Jag fick även förklara hela förloppet för hon som ringde för hon var inte insatt i fertilitetsbehandlingar. Tabletter CD3-7 och VUL helst på CD13. Hon frågade om det tog lång tid att göra ett sånt men jag svarade att det tar väl 5-10 minuter. Jag fick en tid inbokad iaf, skönt att få det dokumenterat! Jag tyckte att hon sa att det var en fertilitetsläkare jag skulle få träffa och det tyckte hon var bra, jag antar att det isf är den fjärde läkaren som jobbar där.

Måtte detta bli den sista gången, att denna sjätte gång är den avgörande! Snälla snälla snälla.
Tankar, Utredning | Letrozole, PCOS, fertilitetsbehandling, ofrivillig barnlöshet, ofrivilligt barnlös | |
#1 - - www.drommamedpcos.bloggo.nu :

Jag hoppas du har turen på din sida

Svar: Tack, det hoppas jag också! ❤️
Mot Ett +

Upp