Svagt.

Köpte RFSUs teststickor häromdagen. Imorse testade jag med ena stickan. Liksom. När man är 8 dagar över tiden borde det väl bli hyfsat starkt streck, tycker jag. Men nej då.



Dock ska jag väl vara glad att det ändå visas två streck om än svagt. Men jag kan inte sluta oroa mig. Vill bara få det bekräftat från mottagningen eller MVC innan jag kan bli helt lugn tror jag! Inte bra att gå och känna denna ständiga oro.

Att jag mår helt vanligt gör ju inte saken bättre. Förlåt för alla gnäll- och nojiga inlägg!
Graviditeten, Tankar | |
#1 - - Denise:

Håller tummarna för att bebis mår bra! Kram

#2 - - Anonym:

jag fick också svaga linjer i början. Och jag fick aldrig starkare än kontrollsträcket. Så länge det syns två sträck så är det bra. Även om jag förstår oron. Mådde ju också normalt tills slutet av v 7.

Svar: Jag är inte ens i närheten av att få lika starkt som kontrollstrecket, därför är jag orolig! Men man kan ju vara låghormonare så det tar sin lilla tid. Jag får försöka att förlika mig med att jag faktiskt är gravid, har ju fått positiva resultat sen i söndags. Men det är svårt! Men "skönt" att höra att det är fler som har haft som jag. 😊
Mot Ett +

#3 - - Anonym:

Mitt bästa tips är att köpa ett till digitalt med veckoindikator, om det då syns att det är fler veckor än förra gången är det förmodligen precis som det ska. Om veckorna inte har ökat kan det ha blivit ett tidigt missfall. Detta har jag egen erfarenhet av.

#4 - - Anna:

Stort grattis till graviditeten! Jag har följt din blogg ett tag och hållt tummarna för ett plus:) jag hade inte heller ett starkt streck på graviditetstestet, och inte hade jag några graviditetssymtom heller (bara lite molvärk). Nu är min son 7 månader. Jag vet att det är lätt att oroa sig över mycket när man är så tidigt gravid, men försök att njuta också:) kram och lycka till!

#5 - - Medkarlek.blogg.se:

Ett streck är alltid ett streck oavsett hur starkt det är :) så försök att känna dig lugn i det, det tog några veckor innan jag började känna några egentliga symtom och just då ville man inget annat än att ha alla dessa symtom som faktiskt pekar på att man är gravid, så jag förstår dig! Men försök att slappna av och njut så gott du kan:) stor kram och grattis igen :)

#6 - - norralivet.blogg.se:

Har också inga symptom. Hade lite illamående en vecka (minns inte riktigt vilken) men utöver det så är det nästan precis som vanligt :) Det oroar mig med men jag försöker ta det med ro, så länge man inte får sjukt ont i magen eller blödningar så ska ju allt vara okej :D

Svar: Ja, lite så har jag också försökt börja tänka. :) För det är inte bra att stressa upp sig..
Mot Ett +

Upp