Nojig.

Jag är väldigt nojig. Tänk om jag bara har inbillat mig allt. Känner ju faktiskt verkligen ingenting, inga symtom alls. Jag har alltid föreställt mig att i början SKA det vara illamående och ömmande bröst. Men nej.

Så imorse tog jag mitt sista test bara för att se om strecket blivit nå starkare, isf kan jag lugna mig lite att hormonnivåerna faktiskt ökar.


Och ja, strecket är starkare än första testet och det kom även fram snabbare. 💕

Undrar när jag ska sluta vara nojig? Eller kommer man alltid att vara det till viss mån kanske?
Graviditeten, Tankar | |
#1 - - Anonym:

Jag var lika nojjig och gjorde ett extra test en vecka efter jag fått beskedet gravid. Kände inte heller så mycket men sen i v 6-7 kom illamåendet 🙈😁😜 ett dygnet runt illamående!! Så njut så länge du mår bra!!! vi är alla olika och påverkas olika av hormoner vid en graviditet! Håller tummarna att allt går vägen för er nu!

Svar: Tur att jag inte är ensam om att vara nojig. ;)
Bara att hoppas att resten av graviditeten kommer att vara så smärtfri som det varit hittills. ;P
Mot Ett +

#2 - - Anonym:

För mig var det som tidigare kommenterade. Misstänkte inte ens att jag va gravid. Fick springa på toa pga mensvärk för jag trodde mensen kommit. Sen skulle jag träffa mina kompisar på kvällen så tog ett test för säkerhetsskull som vanligt. Tittade snabbt, inget streck. Sen snegla jag dit igen o där fanns ett streck. Skakande försökte jag ta upp testet men tappade de rakt ner i testmuggen. Tog upp det i panik trots kisset och sprang ut till min sambo som sov. Han fattade ingenting till en början men blev överlycklig. Mina symtom dök upp vid vecka 6-7 med lätt illamående men som sedan snabbt eskalerade till att spy flera gånger om. Njut av din graviditet så länge du mår bra, det kan vända snabbt :)

Svar: Men precis! Kollade stup i kvarten om det hade kommit nå blod eller inte, för nån slags molvärk fanns det ju. Jag var tvärsäker på att kroppen bara var dryg och drog ut på det, men ist kom världens bästa överraskning! ♥Får se när det dyker upp nå symtom, men dom får gärna vara väldigt lätta. ;)
Mot Ett +

Upp