Hälsosamtal.

Idag ringde jag till barnmorskemottagningen här på orten för att boka inskrivningsamtal! Känns så otroligt konstigt att säga högt: jag är gravid. Jag har nog inte riktigt smält allt ännu. 😝 Hursom, jag fick tid för hälsosamtal redan nu på fredag och då ska vi även boka in tid för själva inskrivningen med prover och allt sånt.

Efter det så ringde jag till hälsocentralen för att höra om det här med min sköldkörtel. Jag har hypotyreos, låg ämnesomsättning, och äter medicinen levaxin. Förut nämnde min läkare att när man är gravid så måste man kolla värdena oftare för att ev justera dosen, brukar bli att man måste höja en aning. Så på torsdag nästa vecka ska min läkare ringa så vi kan diskutera och lägga upp en plan. 👍🏼

Nu är allt i rullning liksom! Känns så otroligt bra. Åh vad jag längtar efter plutten! 💕

Köpte en tavla, begagnat, häromdagen. Den ska få hänga i bäbisrummet sen.
Graviditeten, Tankar | |
#1 - - Denise:

Så fin tavla!
Skönt att ha tiderna bokade inom snar framtid 😊 kram

Svar: Precis, skönt att ha nåt att se fram emot som inte är alldeles för långt bort. 😊
Mot Ett +

#2 - - norralivet.blogg.se:

Åh så skönt! Är fortfarande så glad för er skull! :D

#3 - - Mizca:

Men oj ... Här jag helt missat ser jag ... GUD VAD ROLIGT! ÄR SÅ GLAD FÖR ER SKULL!! Stort rungande grattis <3 <3

Svar: Jag håller med, hade inte gjort nånting om man fick nån vecka semester till, men å andra sidan vill jag ju jobba nu eftersom jag snart slutar..

#4 - - Medkarlek.blogg.se:

Ååååh vad roligt! Allt känns mer på riktigt när det väl börjar rulla på med tider hos BM 😀

#5 - - Karin:

Åhh vad roligt!!

Upp