VUL.

Idag var dagen vi skulle på VUL. Jag kunde inte äta hemma imorse för att jag var nervös. Usch alltså. Hela vägen in till sjukhuset och inte bättre blev det när vi kom dit heller. 😝 Mamma och pappa följde med för dom ville det så gärna, men dom väntade nere i entrén under besöket.

Vi kom till sjukhuset mer än en halvtimme för tidigt så vi fikade i cafeterian innan då jag var såå hungrig, fick i mig knappt en halv macka ändå. När det var typ tio minuter kvar till besöket så åkte jag och mannen upp till avdelningen.

När vi klev innanför dörrarna blev jag om möjligt ännu mer nervös! Anmälde oss på skärmen och sen gick vi mot mottagningens del. Hann bara sätta ner rumpan i soffan så fick vi komma in.

Vi pratade lite innan, och till slut fick vi krypa till korset med att jag åt högre dos av Letrozolen än vad jag egentligen skulle.. Läkaren sa då att vi får se om det är fler än en där inne då! 😉 Hoppade till slut upp i stolen och det tog inte alls lång tid innan han sa att det inte var nån tvekan att jag var gravid iaf! Ett litet embryo vars hjärta pickade på! 💕 Jag kunde inte hålla tårarna inne, men denna gång var det glädjetårar. Så mäktigt att se att en sån liten varelse har ett hjärta som slår. Bästa stunden i mitt liv hittills! Min man sa att han hade blivit skakis när vi fick se det lilla livet. 💕


Läkaren sa att allt såg jättebra ut, embryot hade rätt storlek (ca 10 mm) och ett hjärta som slog. Så nu kan vi pusta ut en hel del! Bara resten kvar. 😜

Efter sjukhuset åkte vi och åt mat, då kunde jag äta iaf! All nervositet och stress hade släppt.

Till sist åkte vi till ett köpcentrum då jag hade sagt att om det var nåt levande inuti mig på rätt ställe så skulle jag shoppa nåt! Jag och mamma gick på klädaffärer medan mannen och pappa gick på sina affärer. 😝 Det blev två pyjamaser, ett par byxor och en dress från KappAhl. Så söta! Men jag fick inte betala själv utan det propsade mormor på att göra. 😉




Graviditeten, Tankar | |
#1 - - Anonym:

Så himla glad för er skull 😄💞

Svar: Tack! ❤️
Mot Ett +

#2 - - Denise:

Så himla härligt för er!! 💖

Svar: Ja, så otroligt skönt att det första hindret nu är borta! 💕
Mot Ett +

#3 - - drommaromettplus:

åh så glad jag blir!! En härlig känsla att se hjärtat slå!

Grattis!!

Svar: Ja, det var helt magiskt! 💓
Mot Ett +

#4 - - E:

Grattis!!! :D 15 dagar tills det är min tur *såå nervös*

Svar: Tack! 😊 Hoppas att dina 15 dagar går fort!
Mot Ett +

#5 - - E:

Åh, vad det känns fint att läsa det här inlägget! Grattis! Gjorde ett tidigt ultraljud i 10+4 och då såg allt bra ut.. Men trots det är jag nervös så jag vet inte vad. Rutinultrljudet är på onsdag! Håll tummarna för mig. Kram

Svar: Tack! 😊 Hoppas att RUL går bra för dig. 😊
Mot Ett +

#6 - - Anonym:

Stort grattis! Känner igen nervositeten du beskriver innan vul :)all lycka till er ☺

Svar: Tack! 😊 Usch vad nervös jag var alltså. 😝
Mot Ett +

#7 - - Erica:

Åhhhh ❤️❤️❤️ Magisk känsla!!! Så glad för er skull! Ultraljud är nog det mest fantastiska man kan göra! Tänk att det nu bor en liten bebis inne i magen 👶🏼🤗 Fina kläder ni köpte efteråt 😀👍🏻

Svar: Bästa ögonblicket hittills i livet! 💕
Mot Ett +

#8 - - Anni:

Åh grattis! Jag har gått in här många gånger idag och hoppats på att få läsa just detta. Trots att vi inte känner varann är jag så glad för er skull.

Svar: Tack snälla du! 💕
Mot Ett +

#9 - - Anonym:

Stooooort grattis!!!

#10 - - Eva A.:

Underbart!!! Har följt dig länge.
Lycka till med allt !

Kram
Från en Farmor

#11 - - norralivet.blogg.se:

Åh så underbart! Hoppades och höll tummarna hela dagen! :)

Svar: Såååå skönt! 😊
Mot Ett +

Upp