Käftsmäll.

Kändes som om jag fick en käftsmäll idag. Eller två kanske.

Ringde till mottagningen imorse, skulle diskutera det här med lågdoshormoninjektioner, som sköterskan förra gången berättade att en läkare tyckte att jag skulle prova.

Käftsmäll 1: Sköterskan idag skulle prata med läkaren på plats om dosering och sen ringa upp mig igen. Den läkaren hade läst igenom min journal och då sagt att han trodde att varken Letrozole eller lågdoshormoninjektioner skulle hjälpa oss till en graviditet. IVF var det som gäller för oss och ge oss bättre chanser. Liksom! Jaha.. Då känns det som om hela det här året har varit bortkastat med Letrozole! Jag har en karta kvar men det känns ju onödigt isf..

Käftsmäll 2: I september lämnade jag och min man blodprov för att remiss till IVF skulle skickad. I oktober var jag in på VUL och frågade då om remissen var skickad, och det var den fick jag till svar då. Sköterskan idag sa att remissen inte var skickad! WTF?! Hon skulle iaf skicka den på en gång idag. Hon sa att det inte skulle göra nån skillnad kö-mässigt om den blev skickad då eller nu. Jag hoppas innerligt det!

Jag blev så besviken så jag började gråta i telefonen när jag pratade med henne.. Grät i säkert 1-2 timmar efter samtalet också, ögonen är fortfarande svullna nu.. 😢

Så ja, bara invänta IVF nu då antar jag.. Vet inte om vi orkar använda den sista kartan med Letrozole, känns som sagt onödigt.. Men å andra sidan kommer jag nog att ångra mig om den bara får ligga.. Sist experimenterade jag med tabletterna, ist för 2 om dagen tog jag 2-3-2-3-2. Hittade tre enstaka tabletter utöver den sista kartan så jag skulle kunna prova 3-2-3-2-3 denna gång, om vi vågar..

Att det ska vara så jävla svårt!
Tankar | |
#1 - - Min längtan :

Förstår att det känns som en riktigt fet käftsmäll... Riktigt dåligt att vården!!!
Har ni fått konstaterat anledningen till er ofrivilliga barnlöshet?

Kram, känner så med dig!
http://minlangtan.bloggplatsen.se

#2 - - www.drommamedpcos.bloggo.nu:

Det är skitsvårt. Något annat får vi inte för oss. Kroppar som kämpar emot, som tydligt säger nej. Men vi ger oss inte, trots att orken försvunnit sen länge så gör vi det ändå. Å igen..å igen tills de bara görs automatiskt gång på gång. Är inte förvånad över vården.. Vi var lovade att sätta igång direkt när jag var friskförklarad. Blir efter nyår. Känner att de är bara "go with the flow" tills åren gått å åldern sätter stop. Tills dess tänker jag göra de här, vi tänker göra de här. För några av oss kommer lyckas efter allt❤ vi andra som inte gör det,vi kämpar ovetandes på. Hade också kört letrozolen i väntan, lika bra eller hur? 😊 styrkekramar till dig från mig!

#3 - - norralivet.blogg.se:

Men fy vad dåligt av sjukvården :/ Hoppas verkligen att remissen åkte iväg nu och jag tycker absolut att du kan köra på 3-2-3-2-3, som någon skrev ovanför och som verkar ha mer koll, att det är lika bra. Fy så jag hoppas för er skull! STOR kram! ❤

Upp