Vecka 5 (4+4)

Jag vet inte om jag verkligen har förstått allt än! Så galet allting, trodde aldrig att den dagen skulle komma! När kommer man att fatta på riktigt liksom? :D Idag är jag alltså i vecka 5 (4+4) enligt ina beräkningar. :)

Jag börjar från början, kan bli ett långt och virrigt inlägg men då är det så. :P Jag låg som sagt sjuk i en vecka, verkligen sängliggandes i princip, och efter det var jag sjuk i ungefär en halv vecka till men ändå på benen. I den svängen borde befruktning ha skett, men jag hade inga större förhoppingar efteråt då jag blickade tillbaka. Aja, bara att invänta mensen och sen IVF tänkte jag.

Dagarna närmade sig BIM och jag kände som vanligt ingenting så jag var säker på att mensen skulle komma punktligt som den brukar nu när jag ätit Letrozole. BIM var på fredagen 31 juli och jag tyckte mig börja känna lite mensvärk den dagen. Men nej, inget blod. Jag hade nog bara beräknat allt fel så BIM var på lördagen ist tänkte jag då, eller att mensen bara var lite sen. Så kom lördag 1 augusti och jag hade små känningar lite då och då, var lite nojig att mensen skulle sätta igång, speciellt eftersom vi åkte och fiskade den dagen också. Kul att få mens ute i skogen liksom. :P Men inget blod den dagen heller, jag kollade flertalet gånger. ;) Då bestämde jag mig för att ta ett graviditetstest på söndagen när jag vaknade om det inte kommit igång under natten.

Söndag 2 augusti kom och ingen mens under natten, så jag gick ner och kissade i muggen och tog sen det billigare testet. Ingenting kom fram, som alla andra gånger. Besvikelse. Men efter en liten stund till kom nånting fram, trodde jag. Eller var det bara en skugga? Nån repa var det på glaset så det kanske var där det kom nån slags reflektion? Spökstreck? Jag ser nog bara i syne, vågade inte tro. Men ändå var det ju nåt där! Se bilden nedan. Jättesvårt att se.



När jag insåg att det kanske faktiskt var ett till streck så tänkte jag att jag "offrar" mitt digitala så jag får svar svart på vitt. Är det inget så får jag väl köpa nytt till nästa gång. Jag hade nämligen köpt ett digitalt till den dagen det billigare visade två streck, för att se ordet Gravid! :)
 
Doppade det digitala testet i muggen och sen började timglaset att blinka, och det blinkade och blinkade i vad jag tyckte var en evighet! Jag var så nervös, tänk om. Tänk om! Till slut kom det upp ett resultat. Jag skakade. Gravid 1-2. Jag hann knappt reflektera över det utan tårarna bara forsade ur mig när jag såg det magiska ordet! Gravid! Jag tog testet och sprang upp till min man, som låg och sov. Jag stormade in i sovrummet storgråtandes och väckte honom. Han förstod ingenting, han var så nyvaken och visste knappt vart han var. Jag tryckte nästan upp testet i ansiktet på honom och då vaknade han till. Han började gråta och vi pussades och kramades om vartannat. Lycka!
 

Hela dagen i söndags bestod av att åka runt till våra familjer och berätta, och gråta ännu mer! Vi skickad även bilden ovan till våra närmsta vänner, så mycket kärlek vi har fått dom senaste dagarna är helt obeskrivligt. ♥

Tänk att sista omgången med Letrozole innan IVF, då tog det sig! Helt galet hur allt kan bli. Jag är så otroligt lycklig så det är inte sant! Jag och min man ska äntligen få bli föräldrar, äntligen var det vår tur. Måtte detta gå hela vägen!
Tankar | Infertilitet, Letrozol, Letrozole, PCOS, barnlängtan, fertilitetsbehandling, gravid, graviditet, graviditetstest, ofrivillig barnlöshet, ofrivilligt barnlös | |
#1 - - Anonym:

Nu har du en helt fantastisk resa framför dig ❤️! Jag är nu i v 28, blev gravid på fjärde Letrozol kuren. Trodde heller inte det var sant när jag blev gravid, krävdes fyra tester innan jag trodde på det! All lycka till er och hoppas allt går bra nu! Ska bli roligt att fortsätta följa din blogg 👶🏼💙💗!

Svar: Ja, den bästaste resan nånsin hoppas jag/vi! ♥
Jag har tagit två tester, men ska ta mitt sista billiga test imorgon för att se om strecket blivit nå starkare. Sen kanske köpa ett till för att ta i slutet av veckan eller nästa vecka. ;)
Mot Ett +

#2 - - Annelie Westberg:

Så underbart att läsa! Hoppas allt går som det ska och att du mår bra! ❤

Svar: Det hoppas vi också på att det gör! Finns inget annat alternativ. :) Jag mår precis som vanligt, så det skrämmer mig lite grann. Tänk om jag faktiskt inte är gravid.. Ska ta det sista billiga testet jag har kvar imorgon för att se om det blivit nå starkare streck sen i söndags. Nojig AB liksom! :P
Mot Ett +

#3 - - Marika:

Underbart!! Stort grattis!!!

Svar: Tack! ♥
Mot Ett +

#4 - - Annelie:

Ja jag testade mig 4 dagar i rad för att vara helt säker, haha, så jag förstår dig, och jag kände mig också precis som vanligt precis i början när jag plussade :)

#5 - - norralivet.blogg.se:

Kan inte heller tro att jag är gravid, det är helt ofattbart. Längtar efter UL så att man kanske kan förstå det någon gång. Är så glad för er skull, helt otroligt vad roligt det är!

Testar fortfarande ibland, förresten ;) haha. Håller tummarna att allt går bra, tänker samma tanke varje dag. Kram

Svar: Verkligen helt ofattbart! Undrar när man faktiskt kommer att förstå. ^^
Och jag längtar efter nån slags koll på fertilitetsmottganingen så man kan bli lite mer säker. :) Ska ringa till dom på måndag när dom öppnar igen efter sommaruppehållet. Ska även ta ett test imorgon för att se om det blivit nå starkare streck, tänk hemska tanken om det inte är nåt alls! :P
Mot Ett +

#6 - - norralivet.blogg.se:

Åh vad spännande. När jag ringde till min bm (finns bara en här ;)) så lät jag nog som ett fån, visste inte riktigt var tusan man skulle säga. Harkla fram typ "jag har fått ett plus på 5 stickor", ville försäkra om att jag hade gjort många test. Jisses vad knäppt ändå, jag har säkert gjort 25 st. Gjorde de första 15 de två första dagarna :P Visserligen var de flesta billiga stickor bara men ändå :P
Det kommer vara ett streck, nu kommer det stegra för var dag! Vad roligt att du plussade några veckor efter mig bara. Ska bli spännande att följa! <3 :D

Svar: Jag ska ringa till fertilitetsmottagningen på måndag och efter det så ska jag nog ringa till mödravårdscentralen! Sååå spännande! :D
Mot Ett +

#7 - - Anonym:

Alltså jag gråter när jag läser (mina hormoner gör mig känslig) men jag känner så väl igen mig i det du skriver om när ordet gravid kom upp på det digitala, jag gjorde som du, tog ett billigt sen ett digitalt och som du så kom tårarna direkt, det är en sån omvälvande känsla! Stort grattis igen! 💕

#8 - - Maria:

Jag har inte varit inloggad på ett tag nu och wow vilken nyhet man fick när jag kikade in här. STORT STORT grattis! Ni har något underbart som väntar er <3

Svar: Tack så mycket! ❤️ Helt ofattbart. 😊
Mot Ett +

#9 - - Lena:

Åh så roligt! Grattis :) Jag grät också av lycka när jag plussade. Att få barn är verkligen det roligaste och bästa i livet <3

Svar: Tack så mycket! 😊
Mot Ett +

Upp