Gulliga namn?

Jag har sett och hört att väldigt många har nåt slags namn på bäbisen i magen innan den kommer ut. Jag har funderat väldigt mycket på det och skulle själv vilja kalla den lilla plutten för nånting gulligt. :) Så jag ska bolla några idéer med maken får se vad han tycker, alltid trevligast om man är överens. ;)
 
Har ni som är gravida nåt namn på er bäbis/mage? Vad isf? Vore kul om ni delade med er!
 
Mina förslag än så länge:
Plutten/Pluttis
Junior
Mini
Skrutten
Liten
Pysen
Tankar | |
#1 - - Carolina Hell:

Vi har en liten Plutten :)

Svar: Plutten/Pluttis/Plutteliten är nog det som ligger närmast för oss. :) Får se om det kommer nåt annat passande som tar över eller inte. :)
Mot Ett +

#2 - - norralivet.blogg.se:

Jag kallar den ibland för lilla frö och hjärtat. Minns min kusins namn på magen också, hon tog aldrig reda på könet så första barnet hette kiwi och den andra för bebben :)

Spännande med namn även om de endast finns i magen än! :)

Svar: Det finns så många roliga och konstiga namn! För tillfället känns det som om Plutten/Pluttis/Plutteliten vinner, men det kan ju ändras under resans gång. :) Man får testa sig fram helt enkelt. ♥
Mot Ett +

#3 - - Maria:

Vi kallade honom för ärtan under hela graviditeten =)

#4 - - Lena:

Vi kallade våran för Bubblan eller Bubbly :) Dels för att när jag började känna bebisen så kändes det som att jag hade såpbubblor i magen och på ultraljudsbilden så ser man en tydlig bubbla ovanför bebisens bröstkorg :) Nu när hon kommit ut så har hon fått namnet Juni.

#5 - - Emilie:

sparven har vi som arbetsnamn :)

Upp