CD1, igen.

Det går fort i hockey sägs det.
 
Jag tog gravtestet klockan sex imorse och sen vid klockan nio-halv tio märkte jag att det var blod på pappret efter att jag varit på toa. Mens. Så det var bara att ringa till kliniken i förmiddags för att sen vänta på att bli uppringd.
 
Halv ett ungefär ringde dom upp och jag förklarade situationen. Börja med dubbel dos av Letrozole igen på söndag och bokade in VUL på CD13 som då blir onsdag 8 april. Jag bad även om att få en spolning av äggledarna denna kur vilket vi då också bokade in, så på torsdag 2 april ska jag in och göra det. Ska bli skönt att få se om det är mer som hindrar oss från en graviditet än min PCOS. Det jobbiga är att min man jobbar förmiddag när jag ska göra spolningen och inte kan vara med, hade varit skönt att ha honom som stöd..
 
När jag ändå hade kliniken på tråden frågade jag om dom brukar kolla via blodprov om en ÄL faktiskt har skett, förutsatt att man har fått ett positivt utslag, men det är inget dom vanligtvis gör men att jag kunde ta upp det med läkaren sen. Hon tyckte att det var en bra idé. Jag ska även ta upp det här med ev ÄL-spruta om det blir en sån där stor blåsa igen ist för att riskera att det blir en cysta.
 
Jag är nedslagen och väldigt less nu, men om man ska se nåt positivt i det hela så borde det ha varit en "riktig" ÄL jag hade eftersom mensen kom 14-15 dagar efter. Men det kanske är fel tänkt?
Allmänt, Tankar, Utredning | Letrozole, PCOS, barnlängtan, fertilitetsutredning, ofrivillig barnlöshet, ofrivilligt barnlös, utredning, ÄL, ägglossning | |
#1 - - www.drommamedpcos.bloggo.nu :

Ja tror du tänker rätt om att de varit en ÄL. Jag fick förklarat för mig att om mensen kommer under behandling har det absolut varit en Äl, annars kommer den inte? Vilket skulle hänt 1 gång för mig men vi såg på VUL så började med provera kort därefter men be om ett blodprov :) För funkar det inte så är de ju fel behandling för dig, fel dos eller så. Hoppas du snart känner dig lättare, att ni får något att gripa tag i ❤

Upp