Behandlingsstart.

Då var dagen äntligen här, dagen då jag fick påbörja behandlingen!

Första tabletten av fem är intagen och jag bara hoppas att jag kommer att svara bra på detta så vi kan få till en liten bäbis. ❤️


Ni som har ätit Letrozole, fick ni nå biverkningar och vilka i så fall?

Allmänt, Utredning | |
#1 - - Annie:

Hej!

Hittade precis din blogg :)
Jag har precis som du fått diagnosen PCOS.

Jag o min sambo började försöka skaffa barn sommaren 2013, men inget hände. Mensen blev mer o mer oregelbunden och i Januari-2014 var jag på ett vul på gyn. De misstänkte pcos men ville avvakta o se... Kunde vara så att kroppen inte hunnit ställa om sig efter 10 år med p-piller. I april fick jag dock bekräftat att jag hade pcos (genom blodprov och alla "cystor" som syntes på äggstockarna).
En remis skickades till reproduktionscentrum och dumt nog fick vi en tid alldeles innan semester, så vi kunde inte starta någon behandling innan semesterstängningen.
I augusti fick jag påbörja hormonstimuleringar med pergotime. Allt såg bra ut o äggblåsorna växte fint, blev dock inte gravid. Sen var man tvungen att ha en månads uppehåll. Fick ägglossning av mig själv denna gång (tydligen kan pergotime sitta i månaden efter), blev inte gravid denna gång heller. Tredje månaden åt jag en ny omgång med pergotime, denna gång vart det för många mogna äggblåsor och vi fick sexförbud då det kunde bli för många barn vid en befruktning. Efter det fick jag byta till letrozole. Är inne på min 3:e omgång nu. Har ägglossat alla gånger enligt ägglossningstesten, men än har ingen graviditet blivit av. :( Hoppas det fungerar denna gång!
Jag tycker generellt att det är mindre biverkningar med letrozole än med pergotime, men jag sväller upp mycket i magen med letrozole och brukar känna av huvudvärk. Annars går det bra :)
Trodde att det skulle gå lätt när man fick tabletterna, men det var visst inte så enkelt som man trodde. Hoppas hoppas att det fungerar denna gång, om inte blir det nog snart ivf för våran del och det skrämmer mig lite. :-/

Hoppas det går bra för er med tabletterna och att du mår bra och slipper biverkningar.

#2 - - drommaromettplus:

Jag har inte känt av något vad jag vet. Jag äter dom från cd 5. Börjar du på cd 3?

Svar: Ja, jag skulle äta dom från CD3 till CD7. Så imorgon är det sista tabletten! Hoppas att jag svarar bra..
Mot Ett +

#3 - - www.drommamedpcos.bloggo.nu :

Håller tummarna att de här är eran väg till smått. Tycker det står alldeles för stilla i bloggarna..nu är det dags att plussa en efter en ❤

#4 - - Malin :

Jag hoppas verkligen detta går vägen för er nu ❤️

Upp