Svacka.

Jag skulle väldigt gärna bli medlem i olika grupper på Facebook som handlar om PCOS, ofrivillig barnlöshet och barnlängtan för att ha fler likasinnade att diskutera och ventilera med. Men jag vågar inte. Då vi inte är öppna med vår situation så vill jag inte riskera att nån av mina vänner på Facebook skulle råka se att jag är medlem i såna grupper.
 
Jag är i en ordentlig svacka just nu med både det ena, andra och tredje och skulle verkligen behöva släppa ut ett och annat! Jag mår inte bra.. :( Min man vet om det men han är ingen som jag kan diskutera detta med, jag är inte bekväm med att släppa lös alla mina tankar ansikte mot ansikte, inte till honom, har aldrig varit det. Jag tror inte att han skulle vara bekväm med att jag gjorde det heller. Såna är vi och det har fungerat hittills, men om det är sunt vet jag inte. Klart att man ska kunna öppna sig för varandra men jag har alltid i hela mitt liv varit en sån som hållit allt inom mig, enklast så liksom.
 
Familjeliv har jag avregistrerat mig från nu för det gav mig ingenting. Jag skulle önska att det fanns riktigt bra forum för såna här situationer!
 
Bara att bita ihop och fortsätta livet antar jag..



Updatering till gårdagens inlägg
Ingen mens idag heller. Vad tusan är fel?! Båda tidigare gånger jag ätit Primolut så kom mensen på dag 3 efter sista tabletten. Idag är alltså dag 4 och inget på G så långt ögat kan nå! Jag blir galen!
Tankar | barnlängtan, ofrivillig barnlöshet, pcos | |
#1 - - Ida:

Jag är i precis samma situation som du! Har PCOs, har precis avslutat min första letrozolekur men som inte verkar ha gett resultat. Vi är inte heller offentliga med vår situation, några av mina vönner och min syster vet, men inte alla. Jag håller också mycket inom mig och mår inte bra av det. Jag ville bara att du skulle veta att det finns fler som du :) Tack för din blogg!

Svar: Tack för din kommentar! ♥
Mot Ett +

#2 - - Resanmotfamilj:

Önskar jag kunde skriva något som fick dig att känna dig bättre. Men jag tänker på dig ska du veta<3

Svar: Tack! ♥
Mot Ett +

#3 - - Susse:

Känner igen mig i det du skriver. Jag skulle också vilja gå med i en grupp på facebook men vågar inte. Sen Så kan inte jag och min sambo heller prata om allt. Jag hade velat kunna öppna mig angående allt till honom men det går bara inte. ÄR en människa som håller mycket inom mig.
Kram

Svar: Jag har nu gått med i en grupp på FB och hoppas på det bästa att ingen i min närhet kommer att hitta mig där!
Jag kan öppna mig för min man, men inte ansikte mot ansikte. Jag kan skriva allt till honom men det är ju inte det bästa sättet att kommunicera men det är enda sättet. Dock gör jag det inte alltid när jag mår dåligt utan bara nån enstaka gång och inte med det värsta..

Blir det en till misslyckad kur nu då kommer jag att bryta ihop, trots att det "bara" är den andra. Det har jag sagt åt honom också. Funderar då starkt på att ta upp kurator igen om det nu blir så..

Kram.
Mot Ett +

#4 - - batmanbebis:

familjeliv gjorde mig motiverad och jag var inne flera timmar om dagen. startade trådar och var delaktig i minst sju trådar. Sen krossade den mig då folk var otroligt dömande och anonyma. Är nu medlem i ofrivillig barnlöshet-utan barn, där bilder på graviditetstest är förbjudna likaså att man säger att man plussat..Jag känner mig så omfamnad och trygg där..Om nån skulle söka på gruppen så skulle man kanske se att jag är me, om man är min vän. Så det gjorde mig nojjig men fan det är det värt för jag har fått SÅ mycket!!

Svar: Ja, Familjeliv gav mig inget mer, bara en massa glada besked till slut kändes det som och det behöver jag inte just nu. Får se om jag vågar gå med i den gruppen sen eller inte, tåls att funderas på. Tack!
Mot Ett +

#5 - - www.drommamedpcos.bloggo.nu :

Känner så med dig. Efter vårat sena Ma så kunde vi börja prata med varann ordentligt,öppna upp oss, men innan..nä. Å vissa saker vill jag prata med tjejvänner om. Men när jag gjort de å öppnat upp mig (jag slänger "lätt" ur mig om min pcos å så) då har dem tyckt de varit väldigt besvärligt. Har inte dem kvar idag.

Man skulle behöva prata med ett proffs egentligen..men de känns så svårt.

Kram

Svar: Jag funderar på att ta upp kontakt med kurator igen faktiskt, speciellt om vår andra kur nu också kommer att misslyckas.. :/
Kram.
Mot Ett +

#6 - - Mizca:

Ett tips är att du skapar en ny mailadress och på så vis fixar ett nytt facebookkonto som du kan använda dej av i sådana där grupper.
För dem är bra :) Verkar verkligen som du behöver prata med nån där, så hoppas du hittar lösning!

Jag har ett gammalt konto jag använder till vissa saker jag inte vill att mina vänner skall se att jag gör/är med i.

Upp