BIM.

Idag var mensen beräknad att komma. Har haft fortsatt molvärk så jag har varit förvirrad.

Vaknade klockan tre inatt och var väldigt kissnödig, låg kvar till halv fyra och sen gick det inte längre. Tänkte skynda på mensen genom att ta ett test, brukar alltid fungera! Kissade sedvanligt i en plastmugg och tog sen fram ett billigt test. Ingenting såklart. Meeeen efter en liten stund till så tyckte jag att det började komma fram ett till streck, men jag såg väl i syne. Jag darrade sjukt mycket och hjärtat slog extra hårt och fort. Nej då, helt riktigt så var det ett andra streck! Snabbt plockade jag fram Clearblue plus och doppade den, ganska fort kom plusset fram! Jag var i chock! Tog fram ett Clearblue digital också bara för att vara på den säkra sidan, Gravid 1-2 kom fram. 💕

Jag visste inte alls vad jag skulle tro. Kunde inte ens gråta. Orolig för att det kan bli som förra gången, vill inte ha utomkveds igen.. Men å andra sidan så har jag haft molvärk i lite mer än en vecka, har reagerat på att jag har varit extra trött nu på slutet och att jag ev kissat lite oftare (när vi har tänkt efter). Dessutom var strecket på det billiga testet starkare idag på BIM än vad det var två och även fem dagar efter BIM förra gången.

Men nog ska det väl gå vägen denna gång! Självklart har mottagningen stängt över jul och nyår.. Funderar på att ringa och höra om vanliga gyn har öppet så jag kan få lämna blodprov och kolla hCG-värdet, för att se åt vilket håll det lutar åt.
Graviditeten, Tankar | |
#1 - - Anonym:

Har aldrig lämnat avtryck innan men följ er då jag känner igen mig i er resa!! Så glad för er skull!

#2 - - Annelie Westberg:

UNDERBART! Grattis hoppas det går hela vägen denna gång <3. Då blir det en september bebis va? Precis som min son 😄

Svar: Tack! Det hoppas vi också att det ska göra! 😊 Slutet av augusti eller början av september beroende på hur den tycker. 😜
Mot Ett +

#3 - - Denise:

Åh så fantastiskt! Håller tummarna för att det går vägen för er och att ni får ert efterlängtade barn! Kram 💕

Svar: Tack! ❤️
Mot Ett +

#4 - - Carolina Hell:

Åh va roligt :) håller tummarna nu

Svar: Tack så mycket! 😊
Mot Ett +

#5 - - M:

Stort grattis! Jag håller tummana! Jag ligger bara några dagar före dig bara, är på vecka 4+5. Väldigt spännande :D

#6 - - M:

Stort grattis! Jag håller tummana! Jag ligger bara några dagar före dig bara, är på vecka 4+5. Väldigt spännande :D

#7 - - iza svenningsson:

Men åh, håller tummarna för att det går hela vägen!
Vi hoppas på att det kommer en liten också snart, kram💕

Svar: Tack så mycket! 💕
Mot Ett +

#8 - - Anni:

Åh, vad underbart! Jag håller tummarna för att 2016 är året då ni får lyckan att bli föräldrar!

#9 - - Cissi:

Stort grattis! Hoppas verkligen att det går vägen för er nu! Har följt dig sedan jag och min sambo kämpade med utredning, missfall, remiss för ivf mm och nu har vi bara några dagar kvar till vår lilla tittar ut. Hoppas du också får lämna allt elände bakom dig och precis som jag får din lilla nu 😊

#10 - - Anonym:

Visste att det skulle ta sig för er en gång till. Stort grattis 😄😄💞

#11 - - Johanna:

Äntligen! Stort grattis, jag är så glad för din skull! Håller tummarna extra hårt för er denna gången 💕

Svar: Tack! 💕
Mot Ett +

#12 - - Cija:

Grattis! :)
Håller tummarna för er! Vet hur det är att kämpa men har idag 3 friska barn.
Lycka till <3

Svar: Tackar! 😊
Mot Ett +

#13 - - norralivet.blogg.se:

Åååååååh så otroligt glad jag blir! :D Stort stort grattis, igen! Och ska hålla tummarna så hårt denna gång, hoppas att den gosar fast sig på ett bra ställe och växer och gror nu framöver! ❤

Svar: Tack! Det hoppas vi också. 💕
Mot Ett +

#14 - - E:

Grattis till erat plus! Håller tummarna för att allt kommer se ut som det ska.

#15 - - Soso:

GRATTIS! Håller tummarna för er och hoppas allt går vägen denna gång! Ni förtjänar denna lycka så oerhört mycket :)

#16 - - drommaromettplus:

STORT GRATTIS!!! Är så glad för din skull!
Jag förstår att du är orolig och jag hoppas att oron lägger sig när ni får göra ett VUL.
Många kramar till dig!!!!

#17 - - Jennie:

Åh vad underbart! Jättestort Grattis, denna gången kommer det gå vägen :)

#18 - - Anonym:

Grattis så himla kul!!!! :) Måste bara fråga, de här med att kissa i en mugg och sedan vänta tills kisset är 20 grader, hur länge måste man vänta för att de ska bli så kallt?? Är alltid så ivrig så vill ju prova direkt men har för mig de står på dom billiga testerna att de ska vara runt 20 grader eller är jag helt ute och cyklar? 😂

Svar: Tack! 😊 Det är väl testerna som ska vara rumstempererade, inte kisset. 😊 Jag har alltid testat på en gång, jag menar, man kan ju även stoppa testerna direkt i urinstrålen och det fungerar.
Mot Ett +

Upp